Zeno Clash

0kommentarer

Har vart lite tyst ifrån min sida de senaste dagarna. Jag har haft fullt upp med min bil och dess jävla bromsar. Jag har även spelat en massa Puzzle Quest: Galactrix till Xbox 360. Checka in det, finns till en massa olika format!
Förresten! Tack till alla för den positiva feedbacken som ni gett mig både på och utanför bloggen! <3

Idag skall vi inte prata om Puzzle Quest, utan idag har vi en release som väldigt många har sett fram emot.

Zeno Clash





Spelet är utvecklat utav ACE Team och är baserat på Valves Source-motor som använts i bl.a Half-Life 2 och Portal.
Ett spel i förstapersonsperspektiv med stor fokus på närstrid.
Man spelar som den unge mannen Ghat som blivit utstött från sin by och blir tvungen att ta sig till världens ände som inte riktigt är en dans på rosor. (Ja det är ju inte lätt att hitta ut till Götarp, hö hö.)
Jag gillar den vrickade grafiska stilen och storyn verkar djupare än man tror.
Dock är jag lite osäker på närstriderna, men då det är spelets fokus och citat som detta gör mig inte lika orolig:

"I must admit, like many who were awaiting its release, I was anxious to see how the hand-to-hand combat felt. So imagine my joy when I find that not only is it tweaked to what feels like near-perfection, but my fists of fury are every bit as powerful as I'd hoped."


Spelet finns att få tag på till PC genom Steam och Direct2Dive för ca 140 kr.
Tyvärr vet jag ej om det finns ett demo, ni som avvaktar får hålla koll på recensionerna eller vänta på ett demo.

Format: PC

Hemsida: http://www.zenoclash.com/

Kommentera

Publiceras ej