Connect

1kommentarer

Idag är sista dagen i mitt lilla "all time favourites"-bloggande.

Det blir webbaserade spel idag och det innebär att ni kan spela det oavsett operativsystem.

Bloody Fun Day




Ett gulligt och beroendeframkallande pusselspel, utvecklat av Urbansquall.
Du spelar som döden och skall ha ihjäl grupper av "cuties".
För varje steg du tar förlorar du ett liv och gräset ruttnar där du stod. Det innebär att du ej kan gå tillbaks samma väg du kom. Den cutien du har ihjäl försvinner och de övriga i gruppen blir förvandlade till ägg. Dessa skall du ej göra sönder förutom guldäggen som dyker upp om du har ihjäl en grupp som består utav minst 10 cuties.
Men efter ett antal rundor kläcks dessa äggen och gräset blir grönt igen så att du kan ta dig runt på spelplanen. Men det tar längre tid för dem att kläckas desto längre in i spelet man kommer.
Du har även ett gäng power-ups som fylls på i takt med att du har ihjäl cuties. Varje power-up kräver ett visst antal cuties och en specifik färg. Det är endast de röda som ger dig liv och därför saknas det power-ups för den färgen.
Ett perfekt tidsfördriv och ett typiskt "bara en gång till"-spel.

http://www.kongregate.com/games/urbansquall/bloody-fun-day

Don't Look Back




Utvecklat av Terry Cavanagh.
Detta är också ett spel som man ej kan berätta något om utan att spoila.
Det har en intressant story och är ej särskillt långt.
Men det är ett plattformsspel och har en hel del svåra partier, spelet är dock förlåtande och låter dig börja om i samma ruta som du dog i.
Ett mörkt spel med en säregen grafisk stil som jag tycker alla bör prova.

http://www.kongregate.com/games/TerryCavanagh/dont-look-back

Då var den här månaden över och jag har lagt upp mina indiefavoriter!
Ingen stoltserande avslutning direkt, men då kanske det hade tolkats som om jag skulle sluta blogga. Och blogga skall jag fortsätta att göra!
Men nu blir det som jag nämnt tidigare en nyhetsblogg för indiespel där jag lägger upp info på kommande spel jag finner intressanta och självklart releaser. I slutet utav varje månad lägger jag ihop en lista på de fem bästa spelsläppen.

Jag hoppas ni fortsätter att följa bloggen eftersom april ser ut att bli en riktigt spännande månad för indiescenen!
(och det blir inget aprilskämt från mig imorgon, nej)

1 kommentarer

Björn

06 Apr 2009 09:12

DLB var najs.

Kommentera

Publiceras ej