Paper Moon

0kommentarer

Ny månad och en ny release! Detta släpptes redan den första maj men jag har vart iväg på konfirmation och födelsedagar vilket är anledningen till att jag halkat efter.
Senare under dagen kommer en topplista på de bästa releaserna i april, håll ögonen öppna!

Paper Moon




Gjort utav Flashbang Studios och Alec Holowka.
Ett väldigt kort men mysigt plattformsspel som är baserat på sådana där böcker där bilderna vecklas ut till 3D-former.
Man kan nämligen flytta vissa objekt fram och tillbaka i djupled. En trevlig twist som fungerar bra och skapar intressanta pussel. Jag kan tänka mig att det skulle fungera utmärkt i ett större spel om konceptet utvecklades lite. Skulle kunna bli en hel del rolig pussellösning.
Man spelar igenom det på knappt 5 min, men det finns alternativa vägar och man samlar poäng genom att hitta frukter.
Att jaga poäng är roligt eftersom det kräver snabbhet och precision. Dör man så försvinner ens poängkombo.
Mitt högsta poäng är 1,116,200. Vad är erat?
Spelet spelas på hemsidan blurst.com, det kräver att en mjukvara laddas ned. Men installationen är enkel och det finns till både PC och MAC.

Hemsida: http://blurst.com/paper-moon/

Kommentera

Publiceras ej