iPhone

0kommentarer

Tyvärr hoppade en del människor av detta projektet pga. tidsbrist. Vilket är väldigt synd tycker jag.
Men oroa är inte, jag har alltid en plan B så vi kör en iPhone/iPod Touch special idag!

Lilt Line



Ett annorlunda musikspel utvecklat av Different Cloth och musiken är producerad av 16-bit.
Dubstep är definitivt genren jag lyssnar på dag in och dag ut och därför älskar jag detta spelet.
Som ni ser på trailern så går det ut på att ta sig från A till B och detta gör man genom att luta sin iPhone. Gyrot i telefonen är väldigt exakt så det är sällan man klagar på det. Under tiden som man gungar sig igenom labyrinterna så skall man också trycka i takt med musiken. Detta gör man när linjen träffar den stora vita pelaren. Här känner jag att det ibland är något ur sync, det skapar inte något större problem men det känns fortfarande fel när linjen kommer lite för tidigt.
20 olika banor och alla med sin egna tunga låt producerad av 16-bit! 22 kronor för detta är ett grymt pris, trots den lite tveksama synkroniseringen.

Köp på AppStore: Lilt Line

Tiki Totems




Ett fysikbaserat pusselspel av spokko.
Ja, detta är en kopia av Armor Games spel Totem Destroyer. Men AG har inte släppt Totem Destroyer på AppStore. ;)
Det går ut på att man skall ta bort en massa block som en liten staty står på. Denna statyn får för allt i världen inte gå sönder så det handlar om att ta bort rätt block och se till att statyn ramlar rätt.
Det finns två versioner av spelet. En gratis och en premium för 15 kr. Skillnaden är att i premiumverisonen så får man tillgång till alla framtida updates utan extra kostnad. Men gratisversionen kommer man långt med då det finns över 80 banor tillgängliga.

Ladda ned på AppStore: Tiki Totems

Piyo Blocks



Ett pusselspel gjort av Big Pixel Studios.
En Bejeweled kopia. Mer behöver jag nog inte förklara.
Spelet är fruktansvärt snyggt och har tre olika spellägen som alla är roliga och utmanande.
Jag lyckades köpa detta när de hade en gratisdag, men för 15 kr hade jag lätt köpt detta. Det är 7 kr billigare än det officiella Bejeweled 2 spelet som finns på AppStore.

Köp på AppStore: Piyo Blocks

Detta var dagens (eh, gårdagens. Jag har jobbat som sagt, sorry) tips. Håll utkik imorgon(senare idag) efter mer!

Kommentera

Publiceras ej