Long time no see

0kommentarer

Oj, det var ett tag sedan sist! Det sista inlägget jag skrev handlade om att jag skulle se indiespel på Nordic Game. Men det sket sig ordentligt iom. att min bils luftkonditionering sa sina sista ord och reparationen kostade lite för mycket för att jag skulle kunna ta mig till Malmö.

Men vad har jag gjort sen dess? Spelat, jobbat, festat och rest. Min motivation att regelbundet testa indiespel och skriva om dem försvann i början av året och har hållt i sig sedan dess. Mitt mål med bloggen har varit att den skulle uppdateras regelbundet med de senaste indiespelen jag spelat igenom och gillat. Och vid slutet av varje månad skulle jag sammanställa en topplista på de bästa spelen. Jag kände att det skulle göra bloggen unik om jag spelade spelen innan jag tipsade om dem för att undvika situationer som att jag tipsar om ett spel som låter superintressant på pappret men är uruselt framfört eller inte når hela vägen fram.

För inte så länge sedan spelade jag ett flashspel av Gregory Weir som fick upp min pepp för att blogga igen. Men jag kände att all tid jag lagt ned på att testa alla spel och skriva om dem inte varit så belönande som jag väntat mig. Jag vet att några få utav er gillar bloggen väldigt mycket och ni skall ha mycket kärlek för det!
Därför kommer det strukturerade upplägget att bytas ut mot ett mer casual upplägg. Fokusen kommer fortfarande ligga på indiespel men jag kommer inte lägga ned lika mycket tid som tidigare på att testa alla nya indiespel och det kommer säkert dyka upp inlägg som handlar om "mainstream"-spel.

Men innan det första inlägget om ett indiespel (Gretel & Hansel 2!! Gud så bra det är!) så måste jag redigera en jävla massa inlägg då Pici.se har lagt ned sin uppladdningstjänst. Visst, bilderna är kvar och funkar fint, men när servrarna stängs ned så försvinner alla bilder på bloggen. Så jag skall ta och föra över allt till mitt Dropbox-konto som känns som ett betydligt säkrare alternativ till lagring online.

Stay tuned! Gretel & Hansel 2 är ruskigt bra och definitivt ett spel ni måste spela!

Kommentera

Publiceras ej