Don’t Take It Personally, Babe, It Just Ain’t Your Story

1kommentarer

Don’t Take It Personally, Babe, It Just Ain’t Your Story



Vid årets början skrev jag om en fantastisk "interaktiv berättelse", Digital: A Love Story som gjordes utav Christine Love.
Nu är hon tillbaka med en visuell novell och detta är faktiskt första gången jag läser en. Vilken tur att det var en intressant och väldigt bra novell jag började med.
Don’t Take It Personally, Babe, It Just Ain’t Your Story är en sorts spirituell uppföljare till Digital: A Love Story. Då Digital utspelades 1988 när BBSer var inne utspelar sig Don't Take.... år 2027 där sociala nätverk är en naturlig del av vardagen.
Homosexualitet, privatliv och anonymitet är några utav ämnena som tas upp och Christine har en del intressanta teorier om det hela.

Finns att hämta till OSX, Linux och Windows.

Don’t Take It Personally, Babe, It Just Ain’t Your Story

Kristofer Simicic

1 kommentarer

Samanta

21 Jun 2011 21:17

Jag klarade spelet men jag fattar inte......O.o

Kommentera

Publiceras ej