triptych

0kommentarer

Månadens tredje release!
En något sen update från mig, men detta släpptes den 4:e april.

triptych



Gjort utav Stephen Lavelle aka. increpare.
För er som ej vet vad för spel herr Lavelle har gjort tidigare så ta en titt på hans blogg.
En liten varning dock då en stor del utav hans spel har något mörka teman och kan uppfattas som stötande utav vissa.
Ni har blivit varnade och finner ni något spel olämpligt på hans sida så ta det med Stephen och inte med mig.
Med det sagt går jag vidare till att berätta om detta spelet.
triptych är ett textbaserat spel, de enda kontrollerna är piltangenterna som flyttar markören och mellanslag för att bekräfta valet.
Desto längre in i spelet man kommer desto mer börjar din karaktär att svamla, till slut blir det bara osammanhängande ord.
Spelet är över på knappt 3 min om du tar dig tid att läsa all text.
Men spelar du det en gång till så tar det längre tid tills karaktären börjar svamla och du får reda på mer om vad det är som har skett.
Jag har fortfarande knappt någon susning om vad det hela handlar om, men det är just det som gör det hela så fängslande och intressant.
Jag tillhör den lilla skaran som tycker Myst och Riven är bland de fetaste som gjorts, och detta är ett spel som passar den målgruppen perfekt.
Detta kommer inte att tilltala många utav er, men Stephen Lavelles spel har denna mörka mystiken över sig och det kräver oftast mer än en genomspelning för att förstå vad det handlar om. Jag sitter med post-it lappar och noterar så gott jag kan.
En dag skall jag ha löst triptychs mysterium!

Format: PC, MAC

PC
MAC (obs: Endast OS X 10.5+)

Hemsida: http://www.increpare.com/

Kommentera

Publiceras ej