Trigger

0kommentarer

Trigger



Ni kan nästan gissa vem spelet är gjort utav på bilden. Men ja, det är Stephen Lavelle som har gjort detta oerhört svåra shoot em up. Jag vet inte om detta är hans första shmup men det är väldigt ovanligt att Stephen gör denna typen av spel.
Han har lyckats väldigt bra med det dock, det finns inget annat ute som påminner om detta.
Det handlar om en prinsessa som har ett rymdskepp, hon har en oerhörd lust för män med mycket makt, en lust att förföra dem för att sedan krossa dem.
Vad detta har för koppling till spelet har jag ej fått reda på ännu, jag hoppas att det dyker upp i slutet eftersom man blir inte ett dugg klokare efter varje bana man spelar igenom.
Om vi går mot gameplayet som jag sa är både originellt och fruktansvärt svårt, så där svårt att man vill slita sönder tangentbordet. Målet är att alla fiender på skärmen skall förstöras, missar du en endaste fiende så är det game over.
Men du skjuter inte på fienderna som i ett traditionellt shmup. Här har du en stråle som markerar fienderna när den nuddar dem. När du väl släpper knappen så avfyrar du dina skott på de fienderna du låst på.
Detta systemet bidrar en hel del till svårighetsgraden och det tar ett bra tag att bemästra, de tre första banorna känns som omöjliga att ta sig förbi. Men ge inte upp, när ni väl får grepp om det så kommer det gå bättre.
Det som driver en framåt i spelet är främst den underbara känslan när man klarar av en bana och även den mystiska storyn. Får man reda på något när man är klar?
Jag har lyckats ta mig till nivå 9 och det verkar finnas minst lika många banor kvar. Hur långt kan ni ta er?

Format: PC, MAC

PC
MAC

Hemsida: http://www.increpare.com/

Kommentera

Publiceras ej